Beryl Media: Met Gespreid betalen van SprayPay is de omzet aanzienlijk gestegen
12 oktober 2021
Online betalen in termijnen, het kan bij Beryl Media! Wat begon als een start-up die ontstaan is tijdens het entrepreneurship programma van de Universiteit van Amsterdam, is nu een webshop die een breed assortiment van meer dan 7.000 elektronica -en witgoed producten aanbiedt. Leon de Vries, Managing Partner bij Beryl Media: ”In het begin verkochten we niet meer dan 80 producten. Onze groei heeft echt een vogelvlucht genomen… en die groei gaat gestaag door.”
De voordelen van gespreid betalen
Vanaf dag één hebben oprichters Leon en Rogier zich hard gemaakt in de strijd tegen ondernemingen die gespreid betalen tegen hoge rentes, en vaak slechte voorwaarden, aanboden. ”Wij vonden dat dit ten opzichte van de consument op een veel eerlijkere manier kon,” vertelt Leon. ”En dat zie je terug bij Beryl Media. Via PAY. bieden we gespreid betalen met SprayPay aan. In het verlengde daarvan hebben wij ons hele systeem ingericht op het faciliteren, verkopen en afhandelen van betalingen die gespreid zijn (en worden) betaald.”
Door gespreid betalen aan klanten aan te bieden, heeft Beryl Media voor een betaaloplossing gekozen die niet alleen voordelen voor consumenten biedt, maar ook voor de webshop. SprayPay is een betaaloplossing die, ongeacht of een klant wel of niet voldoet aan zijn/haar verplichtingen, de betaling richting de webshop garandeert. Daarnaast hanteert SprayPay een 24/7 online acceptatieproces dat beoordeelt of de klant in aanmerking komt voor gespreid betalen. Leon vult aan: ”SprayPay is een innovatieve partij die gespreid betalen aanbiedt. En het is ook mooi meegenomen dat de consument altijd boetevrij kan aflossen. Zowel voor ons als voor de consument biedt SprayPay veel voordelen.”
SprayPay via PAY?
Dankzij de samenwerking met PAY. heeft SprayPay een onstuimige groei kunnen realiseren: tot op heden groeit de betaaloplossing met meer dan 70% per jaar. SprayPay richt zich op webshops die producten verkopen die een langere technische levensduur hebben dan de looptijd van een lening. ”Zo verkoopt bijvoorbeeld Beryl Media veel elektronica en witgoed via SprayPay” vertelt Willem Libourel, Co-Founder van SprayPay.
Hoe de samenwerking tussen SprayPay en PAY. tot stand is gekomen? Willem vertelt: ”In 2017 startten wij met SprayPay. Toen maakten we gebruik van directe koppelingen met webshops.” SprayPay is kort daarna op zoek gegaan naar een innovatieve Payment Service Provider die open stond voor nieuwe initiatieven en goede ideeën. ”Bij PAY. hadden we direct een klik en konden we samen onze betaalmethode aanbieden die nu heel gemakkelijk is om te integreren” aldus Willem.
PAY. deelt dezelfde waarden als SprayPay: ze zijn innovatief en willen de beste service en betaaloplossingen aanbieden aan merchants.
Over SprayPay
SprayPay is een gespreid betaalmethode die klanten de mogelijkheid geeft om bestellingen vanaf € 250,- tot € 5.000,- in 12, 18, 24 of 36 maanden te betalen. Het aanvraagproces voor de consument is simpel en eenvoudig; de consument weet direct of hij voor gespreid betalen in aanmerking komt. Doordat de betaaloplossing een AFM vergunning heeft verkregen, is SprayPay niet afhankelijk van derde partijen. Daarnaast verstrekt en beheert SprayPay zelf kredieten, dit in tegenstelling tot andere gespreid betaaloplossingen.
Voordelen van SprayPay voor merchants
Het aanbieden van SprayPay via PAY. biedt webshops ongekend veel mogelijkheden. Met deze betaaloplossing realiseren ondernemers niet alleen een significante omzetstijging, maar maken ze hun webshop ook bereikbaar voor een compleet nieuwe doelgroep. Daarnaast vinden consumenten aanvragen voor SprayPay volledig geautomatiseerd én binnen enkele minuten plaats, zijn de betalingen gegarandeerd en is de integratie via PAY. kinderlijk eenvoudig. ”Én consumenten hoeven geen fysieke (getekende) documenten op te sturen. Ze krijgen direct te zien of ze de bestelling wel of niet gespreid kunnen betalen” vult Willem aan.
Alle geldstromen op één plek
Sinds Beryl Media via PAY. gespreid betalen met SprayPay aanbiedt, heeft de webshop op betaalniveau de processen flink geoptimaliseerd. Leon knikt instemmend: Beryl Media kon de binnenkomende geldstromen, die via directe koppelingen binnenkwamen, met moeite bijhouden en koppelen aan de juiste factuur. ”Onze groei hielp daar ook niet bij, we konden het administratief niet bijhouden,” vertelt hij. ”Naarmate het aantal verkopen steeg, werd het aantrekkelijker om alle geldstromen binnen te laten komen op één plek zodat wij onze boekhouding konden automatiseren en overzichtelijker konden houden. En dat kan met PAY!”
Als klant van PAY. heeft Beryl Media ook toegang tot verschillende (inter)nationale betaalmethoden waaronder gespreid betaalmethode met SprayPay. Voor haar unieke propositie was de groeiende webshop op zoek naar een betaaloplossing waar ze lange termijn kredieten mee kon aanbieden. Leon: ”Maar we waren ook op zoek naar een partij waar communicatie en klantvriendelijkheid centraal staat en die een thought leader rol speelt op het gebied van gespreid betalen. Zo kwamen we bij SprayPay terecht.”
We zijn bij Beryl Media erg tevreden over het hoge serviceniveau dat SprayPay biedt. Als onze klanten ergens tegenaanlopen, kunnen we direct met de klantenservice overleggen. Mede dankzij deze korte lijnen, houden wij gezamenlijk met SprayPay het betaalproces inzichtelijk waardoor beide partijen een groei in conversie ervaren. Dat is een win-win situatie, al zeg ik het zelf.
Gespreid betalen is de toekomst
De groei van Beryl Media heeft ertoe geleid dat de webshop ook is gaan kijken naar andere manieren van online betalen. Naast betalen met in3, SprayPay, Klarna, iDEAL, Visa en MasterCard onderzoekt de webshop de mogelijkheid om betalingen met crypto valuta mogelijk te maken. Leon: ”Betalen met crypto wint steeds meer populariteit onder consumenten. Door deze betaalmogelijkheid aan te bieden, verwachten wij in de toekomst zeker meer terrein te winnen ten opzichte van bedrijven die deze techniek nog niet beheersen.”
Over één ding is Leon zeker en dat is dat gespreid betalen steeds meer onderdeel gaat worden van duurdere aankopen: ”In sommige gevallen hebben consumenten niet het spaargeld om een grote aankoop te verrichten. Maar die kunnen ze wel met een relatief laag maandbedrag betalen en daarom is SprayPay dé ideale oplossing!” Door consumenten de mogelijkheid te bieden gespreid te betalen, kunnen ze aankopen met een hogere orderwaarde aanschaffen zoals lease auto’s, swapfietsen of elektronica. Willem vult aan: ”Gespreid betalen is de toekomst. Ik denk dat de overheid steeds meer leenvormen AFM plichtig zal gaan maken. Hierdoor kunnen huidige en nieuwe aanbieders consumenten garanderen dat ze veilig en verantwoord kunnen lenen. Net zoals we dat al bij SprayPay doen.”