Nieuwe uitstraling en nieuwe functionaliteiten
9 november 2022
Bericht van Pay.: https://www.pay.nl/actueel/nieuwe-branding-spraypay
SprayPay, de Nederlandse betaalmethode en aanbieder van gespreid betalen, vernieuwt. Zo voerde het bedrijf een gloednieuwe branding door. En daarbij hoort natuurlijk ook een nieuwe website. Maar dat is niet het enige dat is vernieuwd. Ook de mogelijkheden voor consumenten zijn uitgebreid.
Maximale aankoopbedrag is nu €10.000
Het maximale aankoopbedrag voor consumenten is vanwege vraag uit de markt verhoogd naar €10.000. Op deze manier kunnen meer consumenten de aankopen doen waar ze zo naar verlangen. Nu komt dat nieuwe interieur of die grote (noodzakelijke) aankoop ineens wel binnen handbereik.
Ruimere betaaltermijnen
De standaard looptijden van de gespreid betalen via SprayPay zijn 12, 18, 24 en 36 maanden. Nu zijn daar 48 en 60 maanden aan toegevoegd. Dit maakt betalen via SprayPay toegankelijker en aantrekkelijker. De langere looptijden (48 en 60 maanden) zijn wel alleen mogelijk als de technische levensduur van de producten minstens zo lang is.
TIP: Maandbedragen tonen op productpagina’s verviervoudigt de conversie
Wist je dat het tonen van maandbedragen voor gespreid betaalmethoden op een productpagina leidt tot een verviervoudiging van het aantal verkopen? Dat bleek uit onderzoek van SprayPay. Door het tonen van maandbedragen spreek je vroegtijdig een nieuwe doelgroep wat leidt tot een omzetstijging.
”Sinds we SprayPay aanbieden zien we veel nieuwe klanten. 95% van de klanten die voor SprayPay kiest had nog nooit eerder bij ons besteld. Ook geven ze 3x zoveel uit dan het gemiddelde.”
Hoe werkt SprayPay en wat zijn de voordelen?
SprayPay biedt online gespreid betalen aan voor Nederlandse consumenten. Al in de checkout van een webshop kiest een online klant SprayPay, waarna de deelbetalingen op maandelijkse basis worden geïncasseerd van de bankrekening van de klant. Voordeel voor de klant is dat grotere aankopen zo toch binnen handbereik komen. En voor webshops leidt SprayPay tot een hogere conversie. Ook de gemiddelde orderwaarde van SprayPay ligt vaak drie keer hoger dan bij andere betaalmethodes. Dit leidt tot een omzetstijging van tussen de 5% en 15%.
Start op tijd voor Black Friday met SprayPay – voor maximale conversie
Sluit SprayPay aan voor Black Friday en boost daarmee je verkopen. Bied je al SprayPay aan maar toon je nog geen maandbedragen? Neem dan contact met ons op